Tuotteet

Suomen Spedservice Oy on Suomen Huolintaliikkeiden Tuki ry:n omistama palveluyritys, joka muun muassa kustantaa ja myy seuraavia huolinta-alan lomakkeita ja julkaisuja.

FIATA-Lomakkeet

FIATA-lomakkeet - FBL/FCR/FCT vain SHLL:n jäsenille 1,00 € / kpl. Lomakkeet tilattavissa myös yrityksen omalla logolla 1,20 € / kpl (toimitusaika muutama työviikko).

Hintoihin lisätään toimituskulut ja alv 24 %

Documents and Forms of FIATA (2005)

Esitteessä kerrotaan eri dokumenttien oikeista käyttötavoista sekä niiden käyttöön liittyvistä vastuista. FIATA-dokumentteja ovat esim. huolitsijan vastaanottotodistus (FIATA Forwarders´ Certificate of Receipt, FCR), huolitsijan kuljetustodistus (FIATA Forwarders´ Certificate of Transport, FCT) sekä huolitsijan konossementti (Negotiable FIATA Multimodal Transport Bill of Lading, FBL).

The Documents and Forms -esitteen (32 s.) hinta/kpl SHLL:n jäsenet 15 €, ei-jäsenet 30 €.
Hintoihin lisätään toimituskulut + alv 24 %. Esite on kolmekielinen: englanti-saksa-ranska. Tilaa tästä...

FIATA Legal Handbook on Forwarding (2008)

Kansainvälisiin kuljetuksiin ja vakuutuksiin erikoistunut juristi Peter Jones on kirjoittanut helppotajuisen oppaan, joka on tarkoitettu kaikkien huolinta-alan toimijoiden avuksi kansainvälisiin kuljetuksiin liittyvissä juridisissa kysymyksissä.

Kirja pyrkii selittämään lainopillista käsitteistöä varsin kansantajuisesti; se sisältää myös kansainvälistä tavaraliikennettä koskevia lakeja, konventioita ja määräyksiä sekä niiden käytännön sovelluksia helppotajuisessa muodossa.

A5-kokoinen kirja sisältää 236 sivua ja se on saatavana vain englanninkielisenä.

Hinta: SHLL:n jäsenet 30,00 € / ei-jäsenet 60,00 €, hintoihin lisätään toimituskulut ja alv 10 %.

Huolinta-alan historiikkiteos (2007)

Suomen Huolintaliikkeiden Liiton historiikkiteos "100 vuotta huolintaa - speditööristä logistikoksi" ei paneudu yksinomaan Suomen Huolintaliikkeiden Liitto ry:n ja sen edeltäjäjärjestöjen 100-vuotiseen historiaan, vaan se kuvaa laaja-alaisesti ja yleisellä tasolla myös sitä, kuinka suomalainen huolintaelinkeino on kehittynyt pienistä yhden miehen yrityksistä globaalisella tasolla toimiviksi monialaosaajiksi. Teoksen on kirjoittanut Olli Blomberg.

Historiikki sisältää n. 200 sivua, koko A4 ja hinta 10,00 euroa + alv 10 % sisältäen toimituskulut.

Huolinta-alan käsikirja (uud. painos 2010)

Poistunut myynnistä. Tiedot Huolinta-alan käsikirjasta löytyvät pitkälti logistiikanmaailma.fi sivuilta.

Huolinta-alan käsikirjan uudistetussa painoksessa 2010 on huomioitu mm. tullaustoiminnan lähes täydellinen sähköistäminen, useat uudet viennin ja tuonnin rajoitukset sekä muutokset palvelukaupan arvonlisäverotuksessa. Myös osiot vaarallisista aineista ja kuljetusvakuutuksista on uusittu.
Kirjoittajat ovat huolinnan ja kansainvälisten kuljetusten ammattilaisia, jotka omaavat laajan tietämyksen logistisista toiminnoista. Heidän lähtökohtanaan kirjaa laadittaessa on ollut käytännönläheisyys ja helppolukuisuus.

PSYM 2000 Kommentaari (1998)

Kommentaarin tarkoituksena on antaa yleiskuva PSYM 2000 määräyksistä. Alkuperäisen ruotsinkielisen teoksen ovat laatineet professori Jan Ramberg ja asianajaja Tom Rune Nilsen. Suomennoksen on tarkastanut asianajaja Juhani Ahola.

PSYM 2000 kommentaarin hinta/kpl 10,00 € ja hintoihin lisätään toimituskulut ja alv 24 %.