Tuotteet

SHLL kustantaa ja/tai myy seuraavia huolinta-alan lomakkeita ja julkaisuja.

FIATA-Lomakkeet

FIATA-lomakkeet - FBL/FCR/FCT vain SHLL:n jäsenille 1,00 € / kpl. Lomakkeet tilattavissa myös yrityksen omalla logolla 1,20 € / kpl (toimitusaika muutama työviikko).

Hintoihin lisätään toimituskulut ja alv 24 %

Documents and Forms of FIATA (2005)

Esitteessä kerrotaan eri dokumenttien oikeista käyttötavoista sekä niiden käyttöön liittyvistä vastuista. FIATA-dokumentteja ovat esim. huolitsijan vastaanottotodistus (FIATA Forwarders´ Certificate of Receipt, FCR), huolitsijan kuljetustodistus (FIATA Forwarders´ Certificate of Transport, FCT) sekä huolitsijan konossementti (Negotiable FIATA Multimodal Transport Bill of Lading, FBL).

The Documents and Forms -esitteen (32 s.) hinta/kpl SHLL:n jäsenet 15 €, ei-jäsenet 30 €.
Hintoihin lisätään toimituskulut + alv 24 %. Esite on kolmekielinen: englanti-saksa-ranska.

FIATA Legal Handbook on Forwarding (2008)

Kansainvälisiin kuljetuksiin ja vakuutuksiin erikoistunut juristi Peter Jones on kirjoittanut helppotajuisen oppaan, joka on tarkoitettu kaikkien huolinta-alan toimijoiden avuksi kansainvälisiin kuljetuksiin liittyvissä juridisissa kysymyksissä.

Kirja pyrkii selittämään lainopillista käsitteistöä varsin kansantajuisesti; se sisältää myös kansainvälistä tavaraliikennettä koskevia lakeja, konventioita ja määräyksiä sekä niiden käytännön sovelluksia helppotajuisessa muodossa.

A5-kokoinen kirja sisältää 236 sivua ja se on saatavana vain englanninkielisenä.

Hinta: SHLL:n jäsenet 30,00 € / ei-jäsenet 60,00 €, hintoihin lisätään toimituskulut ja alv 10 %.