Vastuullinen kesäduuni 2016 -haaste SHLL:n jäsenyrityksille

 

Julkaistu 11.02.2016|Kirjoittanut Petri Laitinen

Vastuullinen kesäduuni 2016 -haaste SHLL:n jäsenyrityksille

Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhdessä luotsaama Vastuullinen kesäduuni-kampanja jatkuu kuudetta kertaa ja haastaa Suomen Huolinta- ja Logistiikkaliiton jäsenyritykset tarjoamaan nuorille laadukkaita kesätöitä sekä kehittämään omia kesätyöprosessejaan.

Tänä vuonna kampanja nostaa kesätyön jälleen uudelle tasolle: haastavasta taloustilanteesta huolimatta on tärkeää tarjota nuorille hyviä työelämäkokemuksia, jotka luovat pohjan tulevaisuuden uralle.

Kampanjan suojelija, Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio uskoo kesätyön kasvattavan tulevaisuuden menestyksen rakentajia:

- Kesätyöntekijät ovat yritykselle erinomainen mahdollisuus saada uusia, raikkaita näkemyksiä toimintaansa - innovatiivisuus ja innostus kannattaa siis hyödyntää täysimääräisesti! Työnantajilla on myös iso vastuu siinä, millaisen kuvan he antavat nuorille suomalaisesta työelämästä ja -kulttuurista.

Tänä vuonna fokuksessa ovat erityisesti nuorten kesätyönhakutaidot sekä omien vahvuuksien esilletuominen. Ympäri Suomen kiertävä VKD16 Pop Up -kiertue tarjoaa työnantajille uuden tavan jalkautua nuorten pariin. Yhdessä työnantajien kanssa sparrataan nuoria heidän omien vahvuuksiensa esille tuomisessa kesätyönhaussa - auttaminen on sisältömarkkinointia parhaimmillaan!

Vuonna 2015 kampanjaan osallistui 262 työnantajaa yli 40 000 vastuullisella työpaikalla. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

SHLL:n jäsenyritys! Ilmoittaudu mukaan kampanjaan osoitteessa: http://www.kesaduuni.org/ tai pyydä lisätietoja:

Päivi Salminen-Kultanen
Vastuullinen Kesäduuni, Projektijohtaja
paivi@t-media.fi
m.040-727 9717

Lue lisää kampanjasta ja sen hyödyistä