SHLL:n koulutus PSYM 2015 -vakioehdoista

22.11.2023

Huolinta- ja logistiikkapalvelut muodostavat taloudellisen kokonaisuuden, jota ei ole yhtenäisesti oikeudellisesti säännelty. Tämän vuoksi Pohjoismaiden kesken on kehitetty yhteiset vakioehdot, Pohjoismaisen Speditööriliiton yleiset määräykset (PSYM). Ensimmäiset pohjoismaiset speditööriehdot laadittiin jo vuonna 1919, jonka jälkeen ehtoja on uusittu vuosien saatossa. Tällä hetkellä käytössä ovat PSYM 2015 -vakioehdot.

PSYM 2015 -ehdot määrittelevät huolitsijan ja toimeksiantajan oikeudet ja velvollisuudet sekä sisältävät määräykset huolitsijan vastuusta eri kuljetusoikeuden konventioiden ja lakien mukaan. Suomessa ehtojen käyttö kansainvälisissä tavarakuljetuksissa ja niihin kytkeytyvissä logistiikkapalveluissa on vakiintunutta ja varsin yleistä. Suomesta huolinta-alaa PSYM -neuvotteluissa on edustanut Suomen Huolinta- ja Logistiikkaliitto (SHLL).

SHLL järjestää jäsenilleen koulutuksen PSYM 2015 -vakioehdoista keskiviikkona 22. marraskuuta klo 9.00-11.00. Tilaisuus järjestetään webinaarina. Koulutuksessa kuulet PSYM 2015 -vakioehtojen esittelyn sekä käytännön tapausesimerkkejä.

Tilaisuudessa puhuvat SHLL:n lakiryhmän jäsenet Kimmo Turunen (Head of Legal Finland & Baltics, Senior Legal Counsel Nordics, DHL) ja Jussi Tervahauta (Head of Legal, Schenker) sekä SHLL:n toimitusjohtaja Petri Laitinen.

Ilmoittautumaan pääset tästä. Jaathan kutsua organisaatiossasi eteenpäin aiheesta kiinnostuneille kollegoillesi.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy perjantaina 17.11.2023. klo 17.00. Ilmoittautuneille lähetetään tiistaina 21.11. Teams-linkki. Tilaisuus on SHLL:n jäsenyritysten työntekijöille maksuton.

Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.

Varmistathan, että ilmoittautumisen jälkeen saat vahvistusviestin ilmoittautumisen onnistumisesta. Mahdollisissa kysymyksissä otathan yhteyttä office(at)huolintaliitto.fi