Opiskelijoille

Kiinnostaisiko sinua liikutella koko maailmaa? Huolinta- ja logistiikkapalvelut muodostavat kansainvälisen kaupankäynnin perustan ja ovat hyvin tärkeä osa toimivaa ulkomaankauppaa. Logistiikka ja huolinta tarkoittavat yksinkertaisimmillaan tavaran ja siihen liittyvän tiedon liikuttamista, varastoimista ja toimittamista perille. Liikuteltavana voi olla mitä tahansa mikrosiruista satojen tuhansien kilojen painoisiin koneisiin.

Opiskelijoille

Tutustu meihin

Huolinta- ja logistiikka-alan opiskelu ja työtehtävät

Logistiikka ja huolinta tarkoittavat yksinkertaisimmillaan tavaran ja siihen liittyvän tiedon liikuttamista, varastoimista ja toimittamista perille. Liikuteltavana voi olla mitä tahansa mikrosiruista satojen tuhansien kilojen painoisiin koneisiin. Se on konkreettista tavarankuljetusta ja siihen liittyvää toimintaa, mutta vähintään yhtä tärkeää on informaation ja rahan kulku ketjun eri osapuolten välillä.

Suomi on maailmankaupalle avoin talous, jonka hyvinvointi pitkälti perustuu toimivaan ulkomaankauppaan. Kilpailukykyinen ja osaavasti hoidettu vienti ja tuonti ovat taloutemme elinehto; huolinta taas on toimivan ulkomaankaupan edellytys. Noin puolet Suomen ulkomaankaupan kuljetuksista on huolintaliikkeiden organisoimaa, ja että huolitsijoiden käsittelemän ulkomaankaupan arvo on yli 100-kertainen toimialan omaan arvonlisäykseen verrattuna.

Tutustu meihin