Uutiset ja tiedotteet

Tilaa RSS-syöte

SHT:n koulutusstipendejä myönnetty 32 henkilölle

11.01.2024

Suomen Huolintaliikkeiden Tuki ry:n (SHT) koulutusstipendejä myönnettiin yhteensä 32 henkilölle ja yhteensä noin 8 000 euron arvosta

Huolinta- ja logistiikka-ala vetää nuoria, koulutukselle asetetut vaatimukset ovat kasvaneet

18.12.2023

Huolinta- ja logistiikka-alat ovat koko Suomen talouden, huoltovarmuuden ja toimivuuden kannalta elintärkeitä. Tarve toimialojen henkilöstön osaamisen jatkuvalle kehittämiselle ja uudistamiselle on kasvanut entisestään, minkä myötä odotukset ja vaatimukset alaa palvelevalle koulutustarjonnalle, koulutusorganisaatioiden palvelukyvylle ja työelämäyhteistyölle muuttuvat, käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta

Diploma in Global Logistics -koulutuskokonaisuus saa jatkoa – ilmoittautuminen on auki

04.12.2023

Suosittu Diploma in Global Logistics -koulutus starttaa jälleen syksyllä 2024 ja ilmoittautuminen on nyt auki. SHLL:n jäsenyritysten työntekijät voivat hakea koulutuskokonaisuuteen SHT:n stipendiä.

Huolinta- ja logistiikka-alan odotukset heikentyneet – lisähaasteita tuo päästökauppa

15.11.2023

Huolinta- ja logistiikka-alan tulevaisuuden odotukset synkentyneet talouden ja ulkomaankaupan jatkaessa viilenemistään. Samaan aikaan Suomen ulkomaankauppaan kohdistuu merkittäviä logistisia lisäkustannuksia 1.1.2024 käynnistyvän meriliikenteen päästökaupan kautta, selviää SHLL:n tuoreesta toimialakatsauksesta.

Suomen Huolinta- ja Logistiikkaliitto ry:n hallitus vuodelle 2024 valittu – Petteri Nurmi jatkaa puheenjohtajana

26.10.2023

Keskiviikkona 25.10.2023 Helsingissä pidetyssä syyskokouksessaan Suomen Huolinta- ja Logistiikkaliitto ry valitsi uuden puheenjohtajiston ja hallituksen vuodelle 2024.